Συνθήκες μάθησης μιας ξένης γλώσσας
Πολλοί γονείς προβληματίζονται για το ποιες είναι οι κατάλληλες συνθήκες μάθησης μιας ξένης γλώσσας! Κάποιοι υποστηρίζουν το ιδιαίτερο, άλλοι το ολιγάριθμο τμήμα με 2-3 άτομα και τέλος αυτοί που επιλέγουν την κανονική τάξη;
Παρόλο που βιώνουμε μια μακροχρόνια κρίση, το θέμα είναι πολύ σοβαρό
και δεν σχετίζεται με το τι πληρώνει κανείς, γιατί δεν πρόκειται για
εμπόρευμα, αλλά για επένδυση στο παιδί!
Τι να επιλέξει λοιπόν ο γονιός;
Η απάντηση είναι κανονική τάξη, όχι πάνω από 12-13 μαθητές, γιατί
1. Η μάθηση γίνεται σε κοινωνικό μαθησιακό περιβάλλον, διότι σε ανάλογο
εργασιακό περιβάλλον, θα κληθεί το παιδί να εφαρμόσει την ξενόγλωσση
παιδεία και εκπαίδευση.
2. Σε παρέα, η μάθηση γίνεται ευκολότερη,
γιατί στοχοποιούνται και αξιολογούνται (άμιλλα) πολύ πιο θετικά και με
ακρίβεια τα παιδιά, καθώς εκφράζονται σε κοινωνικό σύνολο.
3. Πέρα
από τη γλώσσα, η μαθησιακή διαδικασία επεκτείνεται σε ποικίλες
δεξιότητες, χρήσιμες και απαραίτητες για το μέλλον: Δηλαδή, συνεργασία,
ομαδικότητα, έκφραση ενώπιον άλλων, αυτοπειθαρχία και στήριξη της
ικανότητας, μέσα από την αλληλουχία του τώρα ο ένας, μετά ο άλλος!
Τέλος, το σωστό ή το λάθος του διπλανού αποτελεί βιωματική μάθηση.
4. Μέσα στο οργανωμένο περιβάλλον μιας τάξης, υπάρχει ένα καλά δομημένο
μαθησιακό πρόγραμμα, με στόχους, που ακολουθείται με σταθερότητα και
συγκεκριμένο ρυθμό.
5. Η δομή της κανονικής τάξης εμφανίζει μια
πολύχρονη εμπειρία που πλαισιώνεται με εφαρμογή νέων τάσεων, επιλογή
σύγχρονων βιβλίων και κατάλληλο εξοπλισμό.
6. Στην κανονική τάξη ο δάσκαλος ελέγχεται, όπως επίσης είναι ελεγμένη και η διαδικασία μάθησης.
Αντίθετα, στο ιδιαίτερο ή στο ολιγάριθμο τμήμα, το μαθησιακό περιβάλλον είναι ιδιαίτερα φτωχό, με τον δάσκαλο να καταλήγει να ακολουθεί τον ρυθμό του παιδιού ή των 2-3 παιδιών! Έτσι γίνεται αργός παρά πιο γρήγορος